2013. szeptember 26., csütörtök

Aszalt szilvás körtelekvár

Bár azt hiszem, hogy mostanában  vissza is köszön a blogról, bizony az egyik kedvenc gyümölcsöm nem más, mint a körte.

Valójában minden formában szeretem ezt a gyümölcsöt, legyen az italfagylaltrétessós vagy édes ízvilágú saláta, vagy akár persze lehet egy finom csokoládés-körtés pite is.


Az elmúlt években mindig szoktam eltenni néhány üveg körtelekvárt is, mert szerintem az egyik legfinomabb lekvár készíthető körtéből.
Próbáltam már többféle ízesítéssel is, ezek közül szerepelt már a blogon egy vaníliás valamint egy tokajis variáció.

Múlt héten éppen egy aszalt szilvával ízesített változatot próbáltam ki, így ezt hoztam most Nektek:)


Hozzávalók:
1,5 kg érett körte (magház és héja nélkül)
1 marék aszalt szilva
cukor vagy  édesítőszer

fél mk natrium benzoát

  1. Az körtéket mossuk meg. Vágjuk ki a körték magházát, és vágjuk le a héjukat.
  2. Kockázzuk fel a gyümölcsöt és vágjuk össze kisebb darabokra az aszalt szilvát.
  3. Keverjük össze és főzzünk belőle lekvárt.
  4. Édesítsük ízlés szerint, valamint a végén keverjük el benne a nátrium benzoátot.
  5. Töltsük üvegekbe, majd zárjuk le.
  6. Fordítsuk fejre az üvegeket kb 5 percig



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails